Skrzypce
Roland Baldini
solista, kameralista, pedagog. Studiował u E. Steinbauer w Wiedniu i J. Geise w Salzburgu (dyplom z odznaczeniem). Dalsze studia u M. Rostala w Bernie i F. Gul-li w Sienie. Jako solista i kameralista koncertował w większości krajów europejskich, Rosji, Ameryce Płn. i Płd., Azji i Afryce. Prowadzi kursy mistrzowskie w wielu krajach Europy, Azji i obu Ameryk. Gościnnie profesor w: Polsce, Finlandii. Litwie, USA i Tajlandii. 1994-2012 profesor w Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy w Lipsku. Od 2015 gościnnie profesor w AM w Katowicach. Juror konkursów m.in. J.S. Bacha w Lipsku.

Michał Grabarczyk
solista, kameralista, pedagog. Ukończył z wyróżnieniem: PPSM i PLM w Łodzi w klasie Z. Friemana oraz Konserwatorium Moskiewskie w klasie D. Cyganowa i Z. Szichmurzajewej. Laureat konkursów, m.in. im.: H. Wieniawskiego w Poznaniu, J. Thibaud w Paryżu, N. Paganiniego w Genui oraz Festiwalu w Bordeaux. Koncertował w Europie, USA, Australii, Nowej Zelandii, Japonii, na Jamajce, Kubie i in. Dokonał wielu nagrań. Profesor Akademii Muzycznych w Poznaniu i Łodzi oraz kursów mistrzowskich. Juror konkursów międzynarodowych. Uhonorowany medalem Gloria Artis.

Anna Gutowska
solistka, kameralistka, pedagog. Ukończyła z wyróżnieniem: szkoły muzyczne w Rzeszowie, Conservatoire de Lausanne i Universitat fur Musik und darstellende Kunst Wien pracując pod kierunkiem prof. E. Zienkowskiego, prof. P. Ursteina J. Jaquerod Laureatka konkursów ogólnopol. i międzynar., stypendystka fundacji krajowych i międzynar.. Reprezentowana przez Arte 90 została nagrodzona stypendium MKiDN Młoda Polska. W ramach projektu stypendialnego nagrała płyty z koncertami skrzypcowymi H. Wieniawskiego. Występuje w Polsce i wielu krajach świata, m.in. w Berliner Philharmonie, MuTh Konzertsaal Wien ,Gläserner Saal ,Metallner Saal Musikverein, Wiener Konzerthaus /Brahms Saal und Schubert Saal, Shanghai Symphony Hall, Salle Métropole Lausanne, National Centre for the Performing Arts Beijing, Guangzhou Opernhaus Chiny, Roudaki Hall Iran, Juilliard School New York, Conservatoire CNSMD Paris) Biblioteca Joanina – Portugalia, Norwegia, Japonia, Lichtenstein ponadto w USA, Włochy, Francja, Chile, Meksyk, Niemcy, Szwajcaria i inne. Prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce, Chile, Meksyku, Słowacji, Iranie, Włoszech, Japonii, Chinach, Gruzji, Austrii. Jest wykładowcą na Universität für Musik Und darstellende Kunst Wien.

Ewa Kowar
Solistka, kameralistka, pedagog, metodyk, dr sztuk muzycznych Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie. Absolwentka klas prof. Z. Brzewskiego i M. Ławrynowicza oraz kursów mistrzowskich u Z. Brona, E. Feltza, K. Lewina. Koncertowala w Europie i Azji. Wykładała w Keimyung University w Daegu, Korea Płd. Prowadzi metodykę w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie i klasę skrzypiec na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku oraz w ZPSM nr 1 w Warszawie. Prezes Stowarzyszenia „Brzewski”. Sekretarz Generalny ESTA Poland. Juror konkursów i przesłuchań. Uhonorowana m.in. medalem Zasłużona dla Kultury Polskiej.

Roman Lasocki
wybitny skrzypek wirtuoz, pedagog i popularyzator wiolinistyki. Studia ukończył z wyróżnieniem w P. W. S.M. w Łodzi w klasie Franciszka Jamrego. Uzupełniał je w różnych formach u Andre Gertlera, Henryka Szerynga, Tadeusza Wrońskiego i Stanisława Lewandowskiego. Występował na najważniejszych estradach świata na czterech kontynentach ze znakomitymi orkiestrami, dyrygentami oraz pianistami . Nagrał ponad 30 płyt winylowych i CD dla wytwórni polskich, angielskich, koreańskich i japońskich , z których kilka uzyskało prestiżowe nagrody fonograficzne. Wielu kompozytorów dedykowało mu swoje utwory. Jest autorem ponad 150 programów telewizyjnych których sam grał i zapraszał najwybitniejszych solistów, za które otrzymał Złoty Ekran. Profesor i prorektor (4 kadencje) UMFC w Warszawie. Profesor AM w Katowicach. Wykładał na uczelniach Europy, Azji i Ameryki. Jego absolwenci, laureaci renomowanych konkursów, zajmują ważne miejsce w życiu muzycznym w kraju i zagranicą pełniąc funkcje koncertmistrzów, profesorów, solistów, czy primariuszy znanych kwartetów. Juror licznych konkursów krajowych i międzynarodowych. Uhonorowany najwyższymi odznaczeniami i nagrodami państwowymi i resortowymi.

Agnieszka Marucha
laureatka międzynarodowych konkursów skrzypcowych, solistka, kameralistka, pedagog. W 2014r. otrzymała nagrodę Fryderyk za płytę “Chagall for Strings”. Studiowała w klasach prof. Mirosława Ławrynowicza (Warszawa), prof. Moniki Urbaniak-Lisik (Bern) oraz prof. Roberta Szredera (Maastricht). Prowadzi klasę skrzypiec na UMFC w Warszawie. W 2014r. była profesorem gościnnym na Uniwersytecie Keimyung w Daegu (Korea Płd.). Nagrała 10 płyt, wszystkie z nich to premiery fonograficzne. Dokonała wielu prawykonań utworów na skrzypce i orkiestrę. Jako członek zespołu Ensemble Modern występowała w największych salach europejskich m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Festspielhaus w Baden Baden, Alte Oper we Frankfurcie, Concertgebouw w Amsterdamie oraz Salle Pleyel w Paryżu. Jest autorką wielu publikacji z dziedziny wiolinistyki i muzykologii.

Dorota Obijalska
Skrzypaczka, kameralistka, pedagog, metodyk. Absolwentka AM w Gdańsku w klasie prof. Marii Suwary. Wiele lat była skrzypaczką Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie oraz członkinią kwartetu Con Flauto. Założycielka i dyrygentka orkiestry smyczkowej ABSOLWENT. Współautorka popularnego zbioru utworów na skrzypce i fortepian dla dzieci Skrzypiące nutki. Prowadzi klasę skrzypiec w PSM I i II st. w Olsztynie oraz w PSM w Dywitach. Od 2002 r. jest nauczycielką metody Suzuki, którą studiowała u Tove Detrekoy. Uczestniczyła w kursach metodycznych Almity Vamos oraz wielu innych znanych pedagogów. Jej uczniowie i zespoły kameralne odnoszą duże sukcesy na konkursach. Prowadzi warsztaty dla dzieci i nauczycieli. Jest jurorką konkursów skrzypcowych. Uhonorowana wieloma nagrodami za działalność dydaktyczną.

Gabriela Opacka-Boccadoro
rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Szkole Muzycznej im. A. Malawskiego w Przemyślu. Jest doktorem sztuki, absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Jako solistka wystąpiła z NOSPR, Southbank Sinfonia, Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej, a także jako lider International Youth Philharmonic Orchestra w Carnegie Hall w Nowym Jorku. Regularnie koncertuje z London Philharmonic Orchestra oraz kameralnie. Angażuje się w projekty interdyscyplinarne – współpracuje z Shakespeare’s Globe i London Contemporary Voices, a także nagrywa muzykę filmową, współpracując m.in. ze zdobywcą Oscara, Dario Marianellim.

Paweł Radziński
skrzypek, pedagog, ur. się w Gnieźnie. Kształcił się w liceum w Poznaniu pod kierunkiem M. Kujawy. Ukończył z wyróżnieniem studia w Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie w klasie wirtuoza W. Pikaizena. Artystyczne kompetencje rozwijał u K. von Hausegger, R. Ricci i H. Szeryng. Karierę pedagogiczną rozpoczął w AM w Bydgoszczy. Prowadził liczne kursy mistrzowskie w Europie, Chinach i Polsce m.in. w Bałoszycach, Łańcucie oraz Żaganiu. Wykształcił ponad stu absolwentów, w tym wielu laureatów konkursów krajowych i zagranicznych. Założyciel orkiestry Academia dell’Arco. Od 1991 r. prowadził klasę skrzypiec w Konserwatorium w Vasa, Turku, Jakobstad (Finlandia). Prowadzi klasę skrzypiec w OSM im. Z. Brzewskiego w Warszawie. Został uhonorowany wieloma prestiżowymi nagrodami, w tym Medalem KEN, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Medalem „Gloria Artis”.

Magdalena Szczepanowska
kameralistka i pedagog. Studia w warszawskiej Akademii Muzycznej warszawskiej ukończyła dyplomem z wyróżnieniem, kszta łcąc się pod kierunkiem T. Wrońskiego, S. Kawalli i M. Rezler. Na kursach mistrzowskich wiedzę pogłębiała w klasach O. Krysy i A. Gertlera. Laureatka kraj. i międzynar. Konkursów skrzypcowych i kameralnych w Lublinie, Krakowie, Gorizii, Brescii i Vercelli. Koncertuje jako kameralistka. Jest prof. dr. hab. klasy skrzypiec w UMFC w Warszawie i AMKP w Krakowie. Wiele lat uczy w OSM im. Z. Brzewskiego. Jej uczniowie są laureatami konkursów, a absolwenci zasilają najlepsze orkiestry w Polsce, Austrii, Szwecji, Hiszpanii. Prowadzi kursy mistrz. w Polsce i zagranicą. Jest jurorem wielu konkursów, także międzynarodowych. Wielokrotnie nagradzana; najważniejsze odznaczenia – to Zasłużony Działacz Kultury, Medal KEN, Medal Gloria Artis, kilkakrotnie Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Anna Wandtke-Wypych
skrzypaczka, solistka, kameralistka. W 2018 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego w Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie jako adiunkt prowadzi swoją klasę skrzypiec. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku (klasa prof. Krystyny Jureckiej) oraz Hochschule Fur Musik w Mannheim (klasa prof. Waleriego Gradowa). Współpracowała z takimi Artystami jak: Maksim Vengerow, Joshua Bell, Roby Lakatos, Julian Rachlin, Hilary Hahn, Charles Treger, Jadwiga Kaliszewska, Bartosz Bryła, Krzysztof Jakowicz oraz wieloma innymi. Jako solistka występowała z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą. Jako muzyk – kameralista, współpracowała z SWR Rundfunkorchester Kaiserslautern, gdzie nagrywała dla niemieckiej rozgłośni radiowej SWR. Koncertuje grając recitale na całym świecie. Anna Wandtke wydała 5 albumów solowych: Violin Soul, Wandtke Plays Polish, Poldowski Creation, Avarp Prologue, Poeme i liczne kameralne. A już w lutym tego roku zostanie wydana Vivaldi Osiecka Nowe Cztery Pory Roku.

Janusz Wawrowski
Solista, kameralista, pedagog. Jeden z najwybitniejszych polskich skrzypków. Ukończył z wyróżnieniem UMFC w Warszawie w klasie Mirosława. Ławrynowicza. Studiował u Yaira Klessa w Gratz i Salvatore. Accado w Cremonie. Laureat wielu konkursów. Koncertuje i nagrywa w Polsce i za granicą. Słynie z wykonywania 24 Kaprysów N. Paganiniego podczas jednego koncertu. Nagrał 5 płyt w znanych wytwórniach – album Sequenza został nagrodzony Fryderykiem (2017) i nominowany do International Plasstical Music Award. Dr sztuk muzycznych, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i dyr. art. festiwalu Muzyczne Przestrzenie. Odznaczony medalem Zasłużony dla Kultury Polskiej.

Edward Zienkowski
światowej sławy skrzypek wirtuozi pedagog. Uczeń O. Ruppla, S. Hermana w Gdańsku oraz A. Ger-tlera w Hannoverze i Brukseli. Zdobywca najwyższych nagród na konkursach: im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, im. Mendelssoh-na-Bartholdiego w Berlinie, im. N. Paganiniego w Genui, im. J. Szigetiego w Budapeszcie. Koncertuje i nagrywa na całym świecie. Profesor mistrzowskiej klasy skrzypiec na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki w Wiedniu oraz na kursach muzycznych w Polsce, Niem-czech, Austrii i Japonii. Juror konkursów skrzypcowych. Uhono-rowany wieloma odznaczeniami państwowymi austriackimi i polskimi.

Altówka
Katarzyna Budnik
solistka, kameralistka, pedagog. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie skrzypiec M. Ławrynowicza i A. Gębskiego, oraz w klasie altówki P. Reicherta. Laureatka wielu konkursów międzynar., m.in.: im. J. Brahmsa (Pörtschach, I nagr.), im. M. Rostala (Berlin, II nagr.), prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Muzycznego ARD (Moonachium, III nagr.) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. J. Rakowskiego (Poznań. I nagr.). Koncertowała w Polsce, Czechach, Austrii, Niemczech, Francji, Rosji. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu „Młoda Polska”. Dr sztuk muzycznych, adiunkt UMFC w Warszawie. Od 2014 pełni funkcję lidera grupy altówek orkiestry Sinfonia Varsovia.

Ewa Guzowska
solistka, kameralistka, profesor belwederski, pedagog Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Ekspert i konsultant CEA. Wiceprezes stowarzyszenia ViolaArte. Ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie altówki na Universität der Künste w Berlinie i studia podyplomowe. Jest absolwentką AM w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem). Laureatka licznych nagród i wyróżnień. Wygrała konkurs na stypendium i praktykę w DSO Berlin, Komische Oper Berlin i Deutsche Oper Berlin. Otrzymała odznaczenie od Prezydenta Polski oraz Miasta Konina za upowszechnianie kultury muzycznej. Kilkakrotnie otrzymała nagrody od Rektorów AM w Poznaniu za wybitne osiągnięcia pedagogiczne i fonograficzne. Nagrała płyty z sonatami J.S. Bacha, R. Clarke, D. Szostakowicza, P.Hindemitha, J.Brahmsa, F.Chopina, F.Schuberta, E.Fabiańskiej- Jelińskiej. Wielu kompozytorów dedykuje artystce swoje dzieła.

Wiolonczela
Ewa Maria Groblewska
kameralistka, pedagog w ZPSM Nr 1 i PSM Nr 4 w Warszawie. Od września 2022 r. pełni funkcję wicedyrektora do spraw artystycznych POSM im. E. Młynarskiego.
Absolwentka AM im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. A. Zielińskiego i prof. P. Hausenplasa. Doskonaliła swe umiejętności u A. Parisot oraz na kursach kameralnych prowadzonych przez Tokio String Quartet, Medici String Quartet, Vermeer String Quartet, Kwartet Camerata oraz Amadeus String Quartet. Ukończyła I st. kursu nauczania Metodą Suzuki. Prowadzi warsztaty, wykłady i lekcje otwarte w wielu szkołach w całej Polsce. Juror na ogólnopol. przesłuchaniach i konkursach. Jej uczniowie zdobywają czołowe nagrody na konkursach wiolonczelowych i kameralnych. Jest wielką propagatorką kameralistyki.
Uhonorowana odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej, Medalem KEN, Nagrodą MKiDN oraz wielokrotnie Nagrodą Dyrektora CEA.

Zdzisław Łapiński
ukończył z wyróżnieniem PWSM w Krakowie w klasie prof. H. Zarzyckiego. Studiował w Yale University u A. Parisota. Jako członek kwartetu zdobył: I nagrodę na Konkur-sie Muz. Kam. w Łodzi (1977), III miejsce na Konkursie Kwartetów Smycz. w Evian (Francja 1978) i na Konkursie Wiolon. w Poznaniu (1978). Jako członek Tria Jagiellońskiego został laureatem Konkur-su Muzyki Kam. we Florencji (1979). Dokonał wielu nagrań dla PRiTV i Radia Francuskiego. Koncertował: w Europie, USA, Brazy-lii, Japonii, Libanie i na Malcie. Był I wiolonczelistą Capella Craco-viensis (1979-81), koncertmistrzem Orkiestry PRiTV w Krakowie(1981-89). Koncertmistrz NOSPR. Profesor i Kierownik Katedry Wiolonczeli i Kontrabasu, rektor (2012–2016) AM w Krakowie.

Marta Nowaczyk-Łapińska
Ukończyła studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli prof. Zdzisława Łapińskiego. Swoją wiedzę uzupełniała biorąc udział w licznych kursach wiolonczelowych prowadzonych m.in przez: I. Monighettiego, J. Bergera, C. Bohorqueza, U. Tischbirka. Współpracowała z Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie i Capellą Cracoviensis. Od 2002 pełni funkcję dyrektora Szkoły Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Jest konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie w zakresie gry na wiolonczeli oraz ekspertem wchodzącym w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Jest jurorem w konkursach krajowych i zagranicznych. Za swoją pracę otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa w roku 2007, 2010, 2012, 2014 i 2020.
Otrzymała również Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Odznakę Honoris Gratia.
W zakresie działalności pedagogicznej prowadzi klasę wiolonczeli w Szkole Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Jej uczniowie odnoszą sukcesy i zdobywają nagrody na konkursach krajowych i międzynarodowych (Liezen, Dolny Kubin, Wrocław, Warszawa, Poznań, Kłodzko, Kraków, Stalowa Wola). Szczególną aktywnością wykazuje się w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ucząc je gry na wiolonczeli. Poprzez dobór odpowiedniego repertuaru i wspólne muzykowanie, osiąga bardzo dobre efekty w zakresie ustawienia prawidłowego aparatu gry i techniki wykonawczej. W swojej pracy z dziećmi bazuje na wiedzy zdobytej podczas licznych kursów mistrzowskich i własnym długoletnim doświadczeniu. W Łańcucie prowadzi swoją klasę od dziesięciu lat i serdecznie zaprasza wszystkie dzieci, które kochają grać na wiolonczeli lub pragną lepiej poznać i pokochać ten instrument.

Kontrabas
Leszek Sokołowski
Gry na kontrabasie uczył się w PSM II st. w Białymstoku w klasie R. Kukiełki. Studia muzyczne kontynuował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem M. Stadnickiego i prof. A. Mysińskiego. Swoje umiejętności doskonalił na kursie mistrzowskim w Salzburgu w klasie prof. K. Stolla – pierwszego kontrabasisty Filharmonii Berlińskiej. Obecnie jest profesorem klasy kontrabasu w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina i Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz kontrabasistą (I głos) Opery i Filharmonii Podlaskiej. Współpracuje z Kwartetem Camerata, a także Kwartetem Polskim Deutsche Oper Berlin. Jest założycielem i kierownikiem orkiestry kameralnej Sinfonia AcaDomica. Uhonorowany medalem Gloria Artis.

Sebastian Wypych
solista, kameralista, improwizator, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, manager, założyciel wielu zespołów, pomysłodawca wielu projektów artystycznych. Artysta wielu muzycznych nurtów, balansujący na krawędzi klasyki, tanga, muzyki świata oraz otwartej improwizacji. Kontrabasista na stałe współpracujący z artystami światowego formatu; Yasmin Levy, Roby Lakatos. Kompozytor i solista swoich dwóch autorskich płyt: „DIRERCTIONS” oraz „POLSKA ENTER”. Pomysłodawca, kierownik muzyczny oraz producent płyty „WORLD TANGOS ODYSSEY” z udziałem założonego przez siebie zespołu GANG TANGO oraz światowej sławy wirtuoza skrzypiec – Robiego Lakatosa.

Gitara klasyczna
Mateusz Kowalski
jeden z najwybitniejszych gitarzystów, według Classical Guitar Magazine jest muzykiem „spektakularnym”, który rozległy repertuar od renesansu do współczesności wykonuje z niezwykłym znawstwem i wyczuciem stylu oraz z wielką kulturą muzyczną. Występował w najważniejszych salach koncertowych na całym świecie, w tym w Musikverein w Wiedniu oraz Shanghai Grand Theatre, zachwycając publiczność w miastach takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Paryż, Londyn. Kowalski zasłynął pierwszym w historii wykonaniem na żywo Koncertu fortepianowego f-moll Fryderyka Chopina w aranżacji na gitarę i orkiestrę. Do pierwszego wykonania z {Oh!} Orkiestrą pod dyrekcją Martyny Pastuszki doszło podczas festiwalu „Chopin i Jego Europa” w 2023 roku. Równolegle do kariery solistycznej rozwija działalność pedagogiczną: m.in. na festiwalach w Szeged (Węgry), Rust (Austria) oraz w Qingdao (Chiny). Od października 2019 jest wykładowcą UMFC w Warszawie.

Zespoły kameralne
Janusz Smolarski
Skrzypek, solista, kameralista, pedagog. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. M. Ławrynowicza i był jego pierwszym asystentem. Laureat konkursów międzynarodowych. Koncertmistrz Płockiej Orkiestry Symfonicznej. Nauczyciel w szkole muzycznej w Płocku i Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Z. Brzewskiego w Warszawie. Organizator Ogólnopolskich i Międzynarodowych Spotkań Młodych Skrzypków im. Mirosława Ławrynowicza w Płocku.

Giovanni La Porta
ukończył klasę altówki w Konserwatorium Muzycznym „C. Polliniego” w Padwie oraz klasę skrzypiec w Conservatorio di Musica „J. Tomadini” w Udine, studiując u R. Senia i D. Asciolla. Po ukończeniu studiów muzycznych grał na skrzypcach i altówce w kilku zawodowych orkiestrach we Włoszech i za granicą (Orch. Rai w Mediolanie, Orch. Teatro La Fenice w Wenecji, Orch. da Camera di Padova). Ma również dużo doświadczenia w pracy z zespołami kameralnymi, szczególnie zajmującymi się muzyką baroku i klasycyzmu. Jako nauczyciel gry na skrzypcach przez ponad 30 lat uczył w publicznym gimnazjum. Opublikował poradnik dla początkujących w nauce gry na skrzypcach pt. Primo incontro con il violino (1994, wyd. Intra). Jest również absolwentem architektury na IUAV w Wenecji, a następnie uzyskał doktorat z „Inżynierii środowiska i architektury lądowej” na Uniwersytecie w Udine, specjalizując się w dziedzinie akustyki budynków i pomieszczeń.

Orkiestry kameralne
Maksym Dondalski
Skrzypek solista, kameralista, pedagog, dyrygent. W 2013 r. ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, pod kierunkiem prof. J. Kaliszewskiej i prof. M. Baranowskiego. W 2015 r. na tej uczelni ukończył studia dyrygentury symfonicznej pod kierunkiem prof. Z. Rycherta i prof. P. Sułkowskiego. Uczestnik i laureat wielu konkursów skrzypcowych. Występuje jako solista, dyrygent z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą. Wykładowca na Wydziale Instrumentalnym Akademii Sztuki w Szczecinie, specjalizacja: skrzypce, orkiestra kameralna i zespoły kameralne. Koncertmistrz Opery Narodowej w Warszawie – Teatr Wielki.

Kształcenie słuchu
Grażyna Paciorek-Draus
teoretyk muzyki, kompozytorka, pedagog, trener rozwoju osobistego i zawodowego. Specjalizuje się w neurodydaktyce muzycznej (techniki uczenia się i zapamiętywania muzyki), rozwoju słuchu i wyobraźni muzycznej, a także mentalnym i fizycznym przygotowaniu do występów scenicznych. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie UMFC) w zakresie kompozycji i teorii muzyki oraz Szkoły Coachów Akademii SET. Adiunkt w UMFC, nauczyciel w ZPSM nr 1 w Warszawie, wykładowca międzynarodowych i ogólnopolskich warsztatów i kursów muzycznych. Juror konkursów solfeżowych i kompozytorskich dla młodzieży, współtwórczyni projektów naukowo-artystycznych. Prelegent konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny teorii, filozofii, percepcji i interpretacji muzyki oraz muzyki XX wieku. Laureatka wielu nagród za osiągnięcia artystyczne, naukowe i dydaktyczne.
