I turnus 01 – 13.07.2024

Skrzypce

Roland Baldini

solista, kameralista, pedagog. Studiowału E. Steinbauer w Wiedniu i J. Geise w Salzburgu (dyplom z odznaczeniem). Dalsze studia u M. Rostala w Bernie i F. Gul-li w Sienie. Jako solista i kameralista koncertował w większości krajów europejskich, Rosji, Ameryce Płn. i Płd., Azji i Afryce. Prowadzi kursy mistrzowskie w wielu krajach Europy, Azji i obu Ameryk. Gościnnie profesor w: Polsce, Finlandii. Litwie, USA i Tajlandii. 1994-2012 profesor w Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy w Lipsku. Od 2015 gościnnie profesor w AM w Katowicach. Juror konkursów m.in. J.S. Bacha w Lipsku.

Michał Grabarczyk

solista, kameralista, pedagog. Ukończył z wyróżnieniem: PPSM i PLM w Łodzi w klasie Z. Friemana oraz Konserwatorium Moskiewskie w klasie D. Cyganowa i Z. Szichmurzajewej. Laureat konkursów, m.in. im.: H. Wieniawskiego w Poznaniu, J. Thibaud w Paryżu, N. Paganiniego w Genui oraz Festiwalu w Bordeaux. Koncertował w Europie, USA, Australii, Nowej Zelandii, Japonii, na Jamajce, Kubie i in. Dokonał wielu nagrań. Profesor Akademii Muzycznych w Poznaniu i Łodzi oraz kursów mistrzowskich. Juror konkursów międzynarodowych. Uhonorowany medalem Gloria Artis.

Wojciech Koprowski

solista, kameralista, pedagog, dr hab. sztuk muzycznych. Jest jednym z niewielu skrzypków wykonujących w ramach jednego recitalu wszystkie Sonaty na skrzypce solo op. 27 E. Ysaye’a. Ukończył z wyróżnieniem UMFC w Warszawie w klasie K. A. Kulki. Jako solista występował z Orkiestrami MaxBruch Philharmonie, Philharmonie Baden-Baden oraz większości polskich filharmonii. Jest laureatem 15 prestiżowych nagród na konkursach skrzypcowych i kameralnych. Od 2007 r. występuje na całym świecie z  zespołem MeccoreString Quartet. Prowadzi klasy skrzypiec oraz kameralną w UMFC w Warszawie oraz AM w Krakowie. Prowadził kursy mistrzowskie w Berlinie, Bernie, San Miguel, w USA oraz w Krakowie, Warszawie i Łodzi.

Ewa Kowar

Solistka, kameralistka, pedagog, metodyk, dr sztuk muzycznych Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie. Absolwentka klas prof. Z. Brzewskiego i M. Ławrynowicza oraz kursów mistrzowskich u Z. Brona, E. Feltza, K. Lewina. Koncertowala w Europie i Azji. Wykładała w Keimyung University w Daegu, Korea Płd. Prowadzi metodykę w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie i klasę skrzypiec na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku oraz w ZPSM nr 1 w Warszawie. Prezes Stowarzyszenia „Brzewski”. Sekretarz Generalny ESTA Poland. Juror konkursów i przesłuchań. Uhonorowana m.in. medalem Zasłużona dla Kultury Polskiej.

Roman Lasocki

Wybitny skrzypek wirtuoz, pedagog i popularyzator wiolinistyki. Studia ukończył z wyróżnieniem w PWSM w Łodzi w klasie F. Jamrego. Kontynuował je u A. Gertlera. H. Szerynga, T. Wrońskiego i S. Lewandowskiego. Występował na najważniejszych estradach świata. Wielu kompozytorów dedykowało mu swoje utwory. Profesor i prorektor (4 kadencje)  Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Profesor Akademii Muzycznej w Katowicach. Wykładał na uczelniach na 4 kontynentach. Juror licznych konkursów krajowych i międzynarodowych. Uhonorowany wieloma odznaczeniami.

Dorota Obijalska

Skrzypaczka, kameralistka, pedagog, metodyk. Absolwentka AM w Gdańsku w klasie prof. Marii Suwary. Wiele lat była skrzypaczką Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie oraz członkinią kwartetu Con Flauto. Założycielka i dyrygentka orkiestry smyczkowej ABSOLWENT. Współautorka popularnego zbioru utworów na skrzypce i fortepian dla dzieci Skrzypiące nutki. Prowadzi klasę skrzypiec w PSM I i II st. w Olsztynie oraz w PSM w Dywitach. Od 2002 r. jest nauczycielką metody Suzuki, którą studiowała u Tove Detrekoy. Uczestniczyła w kursach metodycznych Almity Vamos oraz wielu innych znanych pedagogów. Jej uczniowie i zespoły kameralne odnoszą duże sukcesy na konkursach. Prowadzi warsztaty dla dzieci i nauczycieli. Jest jurorką konkursów skrzypcowych. Uhonorowana wieloma nagrodami za działalność dydaktyczną.

Gabriela Opacka-Boccadoro

Gry na skrzypcach uczyła się w ZPSM im. A. Malawskiego w Przemyślu u mgr Krzysztofa Nowińskiego. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie skrzypiec prof. Piotra Tarcholika. Studia doskonalące kontynuowała u prof. Krzysztofa Śmietany w Guildhall School of Music and Drama w Londynie, gdzie również ukończyła Artist Diploma in Violin Performance pod kierunkiem prof. Louise Hopkins. Obecnie jest doktorantką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod opieką promotora prof. Janusza Wawrowskiego. Jako solistka wystąpiła z NOSPR w Katowicach, Southbank Sinfonia w Cadogan Hall w Londynie, Orkiestrą Filharmonii Podkarpackiej, Orkiestrą Akademii Muzycznej w Krakowie pod batutą Maestro Jerzego Maksymiuka oraz jako lider International Youth Philharmonic Orchestra w Carnegie Hall w Nowym Jorku. Regularnie współpracuje z London Philharmonic Orchestra. W ramach studiów doktoranckich prowadzi zajęcia ze studentami UMFC w Warszawie. Była gościnnym pedagogiem Penderecki Youth Orchestra w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach oraz NOR59 Strykeinstitutt w Oslo. Strona internetowa: www.opackaboccadoro.com

Giovanni La Porta

ukończył klasę altówki w Konserwatorium Muzycznym „C. Polliniego” w Padwie oraz klasę skrzypiec w Conservatorio di Musica „J. Tomadini” w Udine, studiując u R. Senia i D. Asciolla. Po ukończeniu studiów muzycznych grał na skrzypcach i altówce w kilku zawodowych orkiestrach we Włoszech i za granicą (Orch. Rai w Mediolanie, Orch. Teatro La Fenice w Wenecji, Orch. da Camera di Padova). Ma również dużo doświadczenia w pracy z zespołami kameralnymi, szczególnie zajmującymi się muzyką baroku i klasycyzmu. Jako nauczyciel gry na skrzypcach przez ponad 30 lat uczył w publicznym gimnazjum. Opublikował poradnik dla początkujących w nauce gry na skrzypcach pt. ​​Primo incontro con il violino (1994, wyd. Intra). Jest również absolwentem architektury na IUAV w Wenecji, a następnie uzyskał doktorat z „Inżynierii środowiska i architektury lądowej” na Uniwersytecie w Udine, specjalizując się w dziedzinie akustyki budynków i pomieszczeń.

Paweł Radziński

Solista, kameralista, pedagog. Uczeń M. Kujawy. Ukończył z wyróżnieniem Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie, w klasie W. Pikajzena oraz kursy mistrzowskie u K. von Hauseggera. R Ricci, H. Szerynga. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Założył orkiestrę Academia. Współpracuje z orkiestrą Sinfonietta de Paris. Propaguje muzykę współczesną. Jest profesorem i Kierownikiem Katedry Instrumentów Smyczkowych i Kameralistyki AM w Bydgoszczy i prowadzi klasę skrzypiec w ,,Szkole talentów w Bydgoszczy” i OSM im. Z. Brzewskiego w Warszawie. Juror wielu konkursów. Profesor mistrzowskich kursów w wielu krajach Europy oraz w Łańcucie i Żaganiu.

Magdalena Szczepanowska

naukę gry na skrzypcach rozpoczęła pod kierunkiem ojca, Feliksa Szczepanowskiego, a kontynuowała w klasach J. Jarzębskiej, T. Wrońskiego, S. Kawalli i M. Rezler. Uzyskała w warszawskiej AM dyplom z wyróżnieniem. Studiowała też pod kier. O. Krysy i A. Gertlera. Laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych i kameralnych w: Lublinie, Krakowie, Gorizii, Brescii i Vercelli. Koncertuje jako kameralistka. Jest dr. hab. prof. klasy skrzypiec w UMFC w Warszawie i AM w Krakowie. Wiele lat uczy w OSM im. Z. Brzewskiego. Jej uczniowie są laureatami konkursów. Prowadzi kursy mistrz. w Polsce i Słowacji. Jest jurorem wielu konkursów. Otrzymała wiele nagród oraz Medal KEN, Medal Gloria Artis i tytuł Nauczyciel Roku 2008.

Agata Szymczewska

Solistka, kameralistka, pedagog. Zwyciężczyni Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu 2006 r. Laureatka 4 Fryderyków, Paszportu Polityki oraz nagrody London Music Masters. Występowała jako solistka z wieloma orkiestrami m.in.: London Philharmonic Orchestra; pod batutą N. Marrinera, S. Ozawy, A. Boreyko, K. Pendereckiego, J. Maksymiuka, M. Vengerova. Koncertuje i nagrywa z wybitnymi artystami takimi jak: K. Zimerman, M. Argerich, M. Vengerov, A-S. Mutter i Y. Bashmet. Od 2014 jest prymariuszką renomowanego Szymanowski Quartet, który od ponad 20 lat należy do ekskluzywnego grona najlepszych kwartetów smyczkowych na świecie. Wykłada w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce, Niemczech, Wlk. Brytanii, Chinach i Korei Płd. Gra na skrzypcach Nicolo Gagliano (1755) użyczonych dzięki uprzejmości Anne-Sophie Mutter.

Janusz Wawrowski

Solista, kameralista, pedagog. Jeden z najwybitniejszych polskich skrzypków. Ukończył z wyróżnieniem UMFC w Warszawie w klasie Mirosława. Ławrynowicza. Studiował u Yaira Klessa w Gratz i Salvatore. Accado w Cremonie. Laureat wielu konkursów. Koncertuje i nagrywa w Polsce i za granicą. Słynie z wykonywania 24 Kaprysów N. Paganiniego podczas jednego koncertu. Nagrał 5 płyt w znanych wytwórniach – album Sequenza został nagrodzony Fryderykiem (2017) i nominowany do International Plasstical Music Award. Dr sztuk muzycznych, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i dyr. art. festiwalu Muzyczne Przestrzenie. Odznaczony medalem Zasłużony dla Kultury Polskiej.

Edward Zienkowski

światowej sławy skrzypek wirtuoz­i pedagog. Uczeń O. Ruppla, S. Hermana w Gdańsku oraz A. Ger-tlera w Hannoverze i Brukseli. Zdobywca najwyższych nagród na konkursach: im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, im. Mendelssoh-na-Bartholdiego w Berlinie, im. N. Paganiniego w Genui, im. J. Szigetiego w Budapeszcie. Koncertuje i nagrywa na całym świecie. Profesor mistrzowskiej klasy skrzypiec na Uniwersytecie Muzyki i Sztuki w Wiedniu oraz na kursach muzycznych w Polsce, Niem-czech, Austrii i Japonii. Juror konkursów skrzypcowych. Uhono-rowany wieloma odznaczeniami państwowymi austriackimi i polskimi.

Altówka

Katarzyna Budnik

solistka, kameralistka, pedagog­. Absolwentka UMFC w Warszawie w klasie skrzypiec M. Ławrynowicza i A. Gębskiego, oraz w klasie altówki P. Reicherta. Laureatka wielu konkursów międzynar., m.in.: im. J. Brahmsa (Pörtschach, I nagr.), im. M. Rostala (Berlin, II nagr.), prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Muzycznego ARD (Moonachium, III nagr.) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. J. Rakowskiego (Poznań. I nagr.). Koncertowała w Polsce, Czechach, Austrii, Niemczech, Francji, Rosji. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu „Młoda Polska”. Dr sztuk muzycznych, adiunkt UMFC w Warszawie. Od 2014 pełni funkcję lidera grupy altówek orkiestry Sinfonia Varsovia.

Ewa Guzowska

Solistka, kameralistka, pedagog, dr hab. prof. nadzwyczajny Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Universität der Künste w Berlinie i studia podyplomowe. Jest absolwentką AM w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem). Współpracowała i koncertowała solo z licznymi orkiestrami. Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień. Wygrała konkurs na stypendium wraz z praktyką w DSO Berlin, Komische Oper Berlin i Deutsche Oper Berlin. Otrzymała honorowe odznaczenie od Prezydenta Miasta Konina za upowszechnianie kultury muzycznej. Prowadzi liczne kursy dla altowiolistów w kraju i za granicą. Jest jurorem w konkursach altówkowych. Nagrała płyty z utworami J.S. Bacha, R. Clarke, D. Szostakowicza, J.M. Papaja i z muzyką do filmu „Lincz”. Wielu współczesnych kompozytorów dedykuje jej swoje dzieła.

Wiolonczela

Ewa Maria Groblewska

wiolonczelistka, kameralistka i pedagog w ZPSM Nr 1 i PSM Nr 4 w Warszawie. Od roku 2018 r. pełni funkcję kierownika Sekcji Instrumentów Smyczkowych POSM im. Emila Młynarskiego w ZPSM Nr 1. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w klasie prof. Andrzeja Zielińskiego i prof. Piotra Hausenplasa. Doskonaliła swe umiejętności na kursach u Aldo Parisot oraz na kursach kameralnych prowadzonych przez Tokio String Quartet, Medici String Quartet, Vermeer String Quartet, Kwartet Camerata oraz Amadeus String Quartet. Jako kameralistka występowała na wielu festiwalach kameralnych w Polsce, a także w USA, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Ukończyła I stopień kursu nauczania Metodą Suzuki.
Współpracowała z Radomską Orkiestrą Kameralną, Polską Orkiestrą Radiową i Kwartetem Camerata. Jest zapraszana do prowadzenia warsztatów, wykładów i lekcji otwartych do wielu szkół i ośrodków edukacyjnych w całej Polsce. Wielokrotnie pełniła funkcję jurora w Przesłuchaniach CEA klas wiolonczeli i kontrabasu oraz na Ogólnopolskim Konkursie dla Uczniów Klas Skrzypiec i Wiolonczeli w Suchej Beskidzkiej. Prowadzi klasę wiolonczeli na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie. Jej uczniowie zdobywają czołowe nagrody na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wiolonczelowych i kameralnych. Jest wielką propagatorką kameralistyki wśród dzieci i młodzieży. Uhonorowana odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Nagrodą Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej.

Zdzisław Łapiński

ukończył z wyróżnieniem PWSM w Krakowie w klasie prof. H. Zarzyckiego. Studiował w Yale University u A. Parisota. Jako członek kwartetu zdobył: I nagrodę na Konkur-sie Muz. Kam. w Łodzi (1977), III miejsce na Konkursie Kwartetów Smycz. w Evian (Francja 1978) i na Konkursie Wiolon. w Poznaniu (1978). Jako członek Tria Jagiellońskiego został laureatem Konkur-su Muzyki Kam. we Florencji (1979). Dokonał wielu nagrań dla PRiTV i Radia Francuskiego. Koncertował: w Europie, USA, Brazy-lii, Japonii, Libanie i na Malcie. Był I wiolonczelistą Capella Craco-viensis (1979-81), koncertmistrzem Orkiestry PRiTV w Krakowie(1981-89). Koncertmistrz NOSPR. Profesor i Kierownik Katedry Wiolonczeli i Kontrabasu, rektor (2012–2016) AM w Krakowie.

Marta Nowaczyk-Łapińska

Ukończyła studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli prof. Zdzisława Łapińskiego. Swoją wiedzę uzupełniała biorąc udział w licznych kursach wiolonczelowych prowadzonych m.in przez: I. Monighettiego, J. Bergera, C. Bohorqueza, U. Tischbirka. Współpracowała z Orkiestrą Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie i Capellą Cracoviensis. Od 2002 pełni funkcję dyrektora Szkoły Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Jest konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie w zakresie gry na wiolonczeli oraz ekspertem wchodzącym w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Jest jurorem w konkursach krajowych i zagranicznych. Za swoją pracę otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa w roku 2007, 2010, 2012, 2014 i 2020.
Otrzymała również Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Odznakę Honoris Gratia.
W zakresie działalności pedagogicznej prowadzi klasę wiolonczeli w Szkole Muzycznej I i II st. im. B. Rutkowskiego w Krakowie. Jej uczniowie odnoszą sukcesy i zdobywają nagrody na konkursach krajowych i międzynarodowych (Liezen, Dolny Kubin, Wrocław, Warszawa, Poznań, Kłodzko, Kraków, Stalowa Wola). Szczególną aktywnością wykazuje się w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ucząc je gry na wiolonczeli. Poprzez dobór odpowiedniego repertuaru i wspólne muzykowanie, osiąga bardzo dobre efekty w zakresie ustawienia prawidłowego aparatu gry i techniki wykonawczej. W swojej pracy z dziećmi bazuje na wiedzy zdobytej podczas licznych kursów mistrzowskich i własnym długoletnim doświadczeniu. W Łańcucie prowadzi swoją klasę od dziesięciu lat i serdecznie zaprasza wszystkie dzieci, które kochają grać na wiolonczeli lub pragną lepiej poznać i pokochać ten instrument.

Kontrabas

Leszek Sokołowski

Gry na kontrabasie uczył się w PSM  II st. w Białymstoku w klasie R. Kukiełki. Stu­dia muzyczne kontynuował w Akademii Muzycz­nej im. F. Chopina w Warszawie pod  kierunkiem M. Stadnickiego i prof. A. Mysińskiego. Swoje umiejętności dosko­nalił na kursie mistrzowskim w Salzburgu w klasie prof. K. Stolla – pierwszego kontrabasisty Fil­harmonii Berlińskiej. Obecnie jest profesorem klasy kontrabasu w Uniwer­sytecie Muzycznym Fryderyka Chopina i Akademii Muzycznej  w Gdańsku oraz kontrabasistą (I głos) Opery i Fil­harmonii Podlaskiej. Współpracuje z Kwartetem Camerata, a także Kwartetem Polskim Deutsche Oper Berlin. Jest założycielem i kierownikiem orkiestry kameralnej Sinfonia Aca­Domica. Uhonorowany medalem Gloria Artis.

Gitara klasyczna

Mateusz Kowalski

Mateusz Kowalski jest jednym z najwybitniejszych gitarzystów młodego pokolenia, według Classical Guitar Magazine muzykiem „spektakularnym”, który rozległy repertuar od renesansu do współczesności wykonuje z niezwykłym znawstwem i wyczuciem stylu oraz z wielką kulturą muzyczną. Występował w tak ważnych salach, jak wiedeński Musikverein czy Shanghai Grand Theatre, koncertowal m.in. w Nowym Jorku, Los Angeles, Paryżu, Budapeszcie, Londynie; w 2019 roku wykonał słynne Concierto de Aranjuez z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jest zwycięzcą prestiżowych konkursów w Antony (Paryż) i 2nd EuroStrings International Competition (2019, Londyn). Młody artysta równolegle do kariery solistycznej rozwija także działalność pedagogiczną, udzielając lekcji mistrzowskich m.in. na festiwalach w Szeged (Węgry), Rust (Austria) oraz w Qingdao (Chiny). Od października 2019 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest stypendystą Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego (Nagroda Pro Arte), Prezydenta miasta Koszalina oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (program „Młoda Polska”). Artysta koncertuje na instrumentach wykonanych przez słynnych mistrzów lutnictwa, takich jak Carl-Hermann Schaefer, Karl-Heinz Roemmich i Jorge Godoy (Martinez).

Zespoły kameralne

Janusz Smolarski

Skrzypek, solista, kameralista, pedagog. Ukończył Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. M. Ławrynowicza i był jego pierwszym asystentem. Laureat konkursów międzynarodowych. Koncertmistrz Płockiej Orkiestry Symfonicznej. Nauczyciel w szkole muzycznej w Płocku i Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Z. Brzewskiego w Warszawie. Organizator Ogólnopolskich i Międzynarodowych Spotkań Młodych Skrzypków im. Mirosława Ławrynowicza w Płocku.

Zuzanna Małgorzata Budzyńska

solistka i kameralistka, laureatka nagród Młody Promotor Polski 2023 i Koryfeusz Muzyki Polskiej 2019 oraz wielu konkursów międzynarodowych. Założycielka Cuore Piano Trio, z którym koncertowała w większość krajów Europy, a także w Ameryce Północnej i Azji. Regularnie występuje w Musikverein Wien, a także w salach takich jak NOSPR, Fillharmonia Narodowa i inne. Koncertowała z artystami takimi jak Ch. Altenburger, R. Latzko, K. Makowska-Ławrynowicz, J. Wawrowski, G. Skrobiński. Koncertuje również jako skrzypaczka barokowa i gościnny koncertmistrz orkiestr w Austrii i w Polsce. Kształciła się na UMFC (Magna cum Laude 2021) i Universität für Musik und darstellende Kunst Wien pod kierunkiem Ch. Altenburgera, E. Zienkowskiego, A. Gębskiego, D. Smolarskiego i A. Szymczewskiej. Pobierała lekcje u W. Marschnera, H. Beyerle,  E. Feltza czy R. Fain. Prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce i Kanadzie.

Orkiestry kameralne

Maksym Dondalski

Skrzypek solista, kameralista, pedagog, dyrygent. W 2013 r. ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, pod kierunkiem prof. J. Kaliszewskiej i prof. M. Baranowskiego. W 2015 r. na tej uczelni ukończył studia dyrygentury symfonicznej pod kierunkiem prof. Z. Rycherta i prof. P. Sułkowskiego. Uczestnik i laureat wielu konkursów skrzypcowych. Występuje jako solista, dyrygent z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą. Wykładowca na Wydziale Instrumentalnym Akademii Sztuki w Szczecinie, specjalizacja: skrzypce, orkiestra kameralna i zespoły kameralne. Koncertmistrz Opery Narodowej w Warszawie – Teatr Wielki.

Kształcenie słuchu

Danuta Dobrowolska-Marucha

teoretyk muzyki, profesor sztuk muzycznych. Twórca nowoczesnych metod kształcenia
słuchu, autorka nowatorskich podręczników i licznych publikacji z tej dziedziny. Ukończyła z wyróżnieniem AM im. F. Chopina w Warszawie i studia podyplomowe u N. Boulanger w Paryżu. Profesor UMFC w Warszawie i AM w Bydgoszczy oraz kierownik Międzyuczelnianej Katedry Kształcenia Słuchu, Podyplomowych Studiów Kształcenia Słuchu i Audycji Muzycznych oraz Międzywydziałowej Specjalizacji Kształcenia Słuchu (UMFC). Konsultant MKiDN, ekspert MEN, juror konkursów solfeżowych i wykładowca międzynarodowych kursów muzycznych. Uhonorowana medalem Gloria Artis.